Pro zákazníky je důležitý vzhled, ochrana před tvorbou plísní a přítomnost škodlivých látek v ovzduší
Hlavním parametrem kvality vnitřního prostředí staveb je pro zákazníky estetické ztvárnění interiérů. Potvrdili to ředitelé projektových firem ve výzkumu připraveném pro společnost Saint-Gobain Construction Products CZ. Na stupnici od jedné do deseti získal tento parametr hodnotu 7,6. V těsném závěsu za ním ale následuje ochrana před tvorbou plísní (7,5 z 10) a přítomnost škodlivých látek jako je formaldehyd v ovzduší (7,4 z 10). Naopak nejmenší pozornost věnují zákazníci problematice difuze vodních par konstrukcí (6,0 z 10). “Jako výrobce izolací se často setkáváme s obavou, že zateplení fasády vyvolává tvorbu plísní v interiéru, což absolutně není pravda. Naopak, správně provedené zateplení toto riziko výrazně snižuje. Nesmí se však zaměňovat dva pojmy - zateplení vs. utěsnění domu,“ komentuje výsledky výzkumu Libor Urbášek, obchodní a marketingový ředitel Saint-Gobain divize Isover.
Jak vyplývá z provedeného výzkumu CEEC Research, určeného specialistu pro sledování nových trendů a technologií ve stavebnictví má ve svých řadách třetina (35 procent) projektových firem. Tito pracovníci se v převážné většině případů (28 procent) věnují ještě další pracovní činnosti. Zaměstnance, jehož jedinou pracovní náplní je zjišťování nových trendů v oboru, má pouze sedm procent společností. V ostatních případech (65 procent) si zjišťují tyto informace zaměstnanci projektové firmy dle vlastního uvážení a proaktivity.
O něco progresivnější jsou v tomto ohledu společnosti věnující se inženýrským stavbám, kde mají podobného specialistu dvě pětiny firem (42 procent), a plně se novými trendy ve stavebnictví zabývá dvojnásobný počet pracovníků (13 procent) oproti oborovému průměru. Provedený výzkum společnosti CEEC Research uvádí, že pravidelná školení v oblasti nových technologií a výrobků pořádá pro své zaměstnance minimálně jednou do roka téměř třetina projektových firem (29 procent). Podobná školení, avšak v nepravidelném intervalu, využívají dvě třetiny (67 procent) společností. Jen naprosté minimum projektových firem (4 procenta) žádná taková školení nepořádá s odůvodněním, že není zapotřebí.