EPD – klíčová zkratka, která má zaděláno na věhlas

EPD – klíčová zkratka, která má zaděláno na věhlas

 

EPD jsou to jen tři písmena, ale skrývá se pod nimi úkol, bez jehož splnění se stavebnictví do budoucna neobejde. EPD neboli Environmental product declaration (Environmentální prohlášení o produktu) poskytuje informace o vlivu produktu na životní prostředí v průběhu celého jeho životního cyklu.

V Saint-Gobain bereme tuto certifikaci vážně a nejsme daleko od toho, abychom ji v roce 2030 měli pro 100 procent výrobků, které nabízíme. V Česku už se dnes produkty s EPD podílejí více než 80 procenty na našem obratu z prodeje stavebních materiálů. Například v divizi Weber soustřeďující se na stavební hmoty je to přes 96 procent, v divizi Isover produkující izolační materiály přes 80 procent a v divizi Rigips zaměřené na sádrokartony 75 procent. Zbývající část našeho domácího úkolu tvoří do velké míry dodavatelé, jejichž produkty využíváme či prodáváme a bez jejichž součinnosti se neobejdeme. 

 

Tomáš Rosák, CEO Saint-Gobain Východní Evropa

Tomáš Rosák, CEO Saint-Gobain Východní Evropa