Weber: známe environmentální stopu našich výrobků

Weber má další přidanou hodnotu ke svým výrobkům a dokonce i k vybraným zateplovacím systémům a tím je Environmentální prohlášení o produktu (EPD) typu III. Je to transparentní dokument, který jasně deklaruje, jak daný výrobek ovlivňuje životní prostředí.

EPD představuje soubor měřitelných informací o vlivu produktu na životní prostředí v průběhu celého životního cyklu od výroby až po jeho používání, jakými jsou například spotřeba energií a vody, produkce odpadů, vliv na změnu klimatu apod.
Proč?
Přihlásili jsme se k environmentální politice a dodržování principů trvale udržitelného rozvoje, protože dlouhodobě klademe důraz na kvalitní výrobky, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Vliv našich výrobků jsme tak přenesli do fáze inovace a vývoje šetrných materiálů a technologických postupů, se kterými se daří snižovat environmentální zátěž, tak spotřebu energií, a to se zachováním kvality a ekonomické výhodnosti. A že to myslíme vážně je právě aktivní přístup k EPD. Zaznamenali jsme i vzrůstající zájem investorů, kterým životní prostředí není lhostejné a vkládají své požadavky na EPD do výběrových řízení.

EPD (Environmental Product Declaration): Prakticky se jedná o podrobný průkaz produktu o jeho vlivu na životní prostředí.
Tyto informace se zjišťují metodou analýzy životního cyklu (LCA) podle norem ČSN ISO 14040-49 a mohou být doplněny dalšími údaji, jež jsou považovány za podstatné. Pro získání EPD jsou doložené informace ověřovány třetí stranou. Prohlášení je veřejně přístupné a údaje v něm obsažené musí být ověřitelné. Jejich tvorba se řídí normou ČSN ISO 14025.
Podívejte se na další články, které by vás mohli zajímat
20. ročník mezinárodní studentské soutěže Saint-Gobain Architecture Student Contest zná své vítěze
Letos studenti hledali udržitelná řešení pro rozvoj příměstské oblasti Nord-Isère ve Francii.
10 let skla TIMELESS®
Saint-Gobain Glass letos slaví 10 let výročí uvedení TIMELESS® antikorozního skla - inovativního řešení pro sprchy a vanové zástěny.
ADFORS patří mezi inspirativní lídry českého průmyslu
Značka ADFORS opět potvrdila své silné postavení v českém průmyslu.
Webinář Weber: Máme se bát nové směrnice EPBD IV?
Rigips ID: Digitální nástroje pod jedním účtem
Rigips ID je jednotné přihlášení, které umožňuje přístup ke všem digitálním nástrojům Rigips pod jedním účtem.
V závodě Saint-Gobain Hořovice přivítali vzácnou návštěvu
V minulém týdnu přivítal závod Saint-Gobain Sekurit Hořovice dva vrcholové manažery společnosti – Davida Molha, generálního ředitele SG HPS, a Philippa Nouailhaca, viceprezidenta pro finance SG HPS.
ADFORS získal titul 3. nejlepší zaměstnavatel v Pardubickém kraji
Letošní 23. ročník soutěže Zaměstnavatel roku ocenil nejlepší firmy z Královéhradeckého a Pardubického kraje. Slavnostní předání ocenění proběhlo v konferenčních prostorách hotelu Aldis v Hradci Králové za účasti zástupců pořádajícího Klubu zaměstnavatelů a generálního partnera soutěže, společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity).
Trendy ve stavebnictví a architektuře: MŠ Treperka a waldorfská Semily
Saint-Gobain partnerem konference Circle 2025
Dne 15. května 2025 se v pražském konferenčním centru Cubex uskutečnila mezinárodní konference Circle 2025, kterou pořádala organizace GBCI Europe (Green Business Certification Inc.).