CNG truck rok v provozu
CNG tahač je v provozu od března 2023 a většina cest vede z Litomyšle do Hodonic a zpět. Celkem za rok najezdil 152 000 kilometrů. Vyprodukovali jsme sice 92 tun emisí CO2, ale je to stále o 39 tun CO2 méně, než kdyby tento počet kilometrů najezdil tahač s motorem na naftu.
Standardně máme 2 jízdy mezi Litomyšlí a Hodonicemi. Tzn. ráno vyjede jeden řidič s nákladem z Litomyšle do Hodonic. Tam náklad složí a veze nový náklad z Hodonic do Litomyšle. Po příjezdu do Litomyšle končí směnu a střídá ho odpolední směna – druhý řidič. Řidiči pracují na ranní a odpolední směny, které střídají po týdnu. Nejčastěji vozíme plné / prázdné osnovní vály mezi závody, nebo plné / prázdné stojany s útkovými kokony pro naši tkalcovnu.
Za rok provozu jsme nemuseli řešit nic závažného. Tahač jezdí na pravidelné prohlídky do servisu, STK, atd. Nedávno jsme sice museli měnit čelní sklo kvůli prasklině, ale to bylo pokryto z pojištění.
A nyní to důležité, proč jsme tahač pořizovali.
Pokud srovnáme náklady, které by nám fakturoval přepravce a naše náklady na provoz tahače (včetně všech servisů, leasingů, mezd řidičů, paliva atd.), můžeme se pochlubit, že jsme ušetřili 40 % nákladů.
A to je, myslím, krásné číslo!
Jakub Mareš, Referent plánování výroby, Saint-Gobain ADFORS CZ
Záznam monitoringu vozidla