Přidáno 2. Prosinec, 2015
Stavebniny Raab Karcher kupuje od koncernu Saint-Gobain společnost In Group, za kterou stojí slovenský podnikatel Pavol Kollár. Ten v Česku vlastní síť prodejen Stavmat Stavebniny, která se po transakci stane dvojkou na českém trhu. Značka Raab Karcher podle vyjádření Pavola Kollára zřejmě na českém trhu zanikne.

Největší prodejci stavebních materiálů na českém trhu přeskupují síly. Slovenský podnikatel Pavol Kollár, jenž v Česku vlastní síť jedenadvaceti prodejen stavebnin Stavmat, kupuje od koncernu Saint-Gobain jeho prodejny stavebních materiálů Raab Karcher. Celá transakce by měla být hotová 1. ledna příštího roku. Cena obchodu nebyla zveřejněna, nicméně podle důvěryhodných zdrojů obeznámených s obchodem se cena pohybovala okolo jedné miliardy korun.

Akvizicí 50 prodejen Raab Karcher a tří obchodů značky Platforma se Kollárova společnost In Group posune ze čtvrté pozice na trhu na druhou. Lídrem českého trhu s necelými devíti miliardami korun tržeb a 67 prodejními místy zůstává skupina DEK. Od Saint-Gobainu kupuje Kollár i třicítku prodejen Raab Karcher v Maďarsku.

Nový majitel se omezil pouze na stručné prohlášení v tiskové zprávě, ze které vyplývá, že tradiční značka Raab Karcher zanikne. "Chtěl bych, aby se ne déle než za rok etablovala na trhu firma se společným názvem Stavmat," sdělil Kollár.

Saint-Gobain se stavebnin zbavil prý proto, že mu nevydělávaly dost peněz. "Obě dvě sítě vydělávají. Česká divize bude mít letos určitě provozní zisk. Prodejny ale nedosahují takové ziskovosti, kterou si Saint-Gobain představuje," řekl Tomáš Rosák, generální delegát koncernu pro 11 zemí střední a východní Evropy včetně České republiky.

"Distribuce stavebních materiálů se dá dělat jen ve velkém," dodal Rosák s tím, že tržní podíl Saint-Gobainu ve stavebninách v Česku je kolem sedmi procent, kdežto ve Francii 40 procent. Roční obrat obchodů Raab Karcher v Česku podle Rosáka přesahuje 2,4 miliardy korun. Tržby Kollárova Stavmatu loni dosáhly 1,7 miliardy korun.

Největší hráči na trhu &*8722; firmy DEK a Pro-doma, podle vyjádření svých šéfů nebudou kvůli nové situaci na trhu měnit svou obchodní strategii, kterou bojují o zákazníky.