Ceny Francouzsko-české obchodní komory
· Cena Francouzsko-české obchodní komory se v roce 2017 udílí ve 4 kategoriích: Technologická inovace, Podnikatelský inkubátor, Úspěch českých MSP ve Francii a Český design ve Francii
· Francie je nejvýznamnějším obchodním partnerem České republiky bez společné hranice
· V ČR působí na 500 francouzských firem, které zaměstnávají 100 tisíc zaměstnanců
· Cena FČOK se udílí v rámci Týdne Francie
Druhá největší ekonomika v Evropské unii, šestá největší na světě, nejvýznamnější obchodní partner České republiky bez společné hranice nebo země s 30% nárůstem přijatých zahraničních investic za poslední rok. Všechna tato pozitivní čísla hovoří o Francii a příležitostech, které nabízí českým firmám. Právě teď je ten nejvhodnější okamžik pro rozvoj spolupráce a vstup na francouzský trh. Opačným směrem, tedy z Francie do České republiky, proudí již tradičně investice. Francie je pátým největším investorem v zemi, nejvíce peněz směřuje do průmyslu a nových technologií.
„Francie může být zdrojem inspirace v oblasti infrastruktury – dopravní nebo legislativní a také lidské pro oblast školství a vzdělávání. Dobrým příkladem je francouzský kariérní řád,“ uvedl Constantin Kinský, předseda Francouzsko-české obchodní komory.
Cena Francouzsko-české obchodní komory (FČOK) se zaměřila na české firmy, které úspěšně působí na francouzském trhu, dávají práci tamním lidem a uspěly s expanzí do zahraničí. Za technologické inovace byly zároveň nominovány francouzské společnosti, které vynaložily značné prostředky na rozšíření výroby o nejnovější technologie, na robotizaci nebo na výzkumné centrum. Oceněny byly také střední firmy, které vstoupily na český trh prostřednictvím podnikatelského inkubátoru FČOK.
Z nominovaných společností vybírala vítěze v každé kategorii odborná porota složená ze zástupců firem, státní správy, školství i FČOK. V rámci slavnostního večera na francouzském velvyslanectví převzali ocenění vítězové ve čtyřech kategoriích:
· Cena za technologickou inovaci: Valeo Autoklimatizace
· Cena inkubátoru FČOK: Chambrelan
· Úspěch českých MSP ve Francii: RM Gastro
· Český design ve Francii: Sipral
Jedna z kategorií se zaměřila na střední firmy, které se rozhodly pro vstup na český trh skrze podnikatelský inkubátor FČOK. Ten od svého založení v roce 2008 nabídl pomoc formou obchodníka na částečný úvazek, poskytnutí poštovní adresy, pracovního zázemí nebo třeba založení a vedení pobočky již více než stovce firem. Některé z nich český trh s pomocí obchodního týmu FČOK otestovaly, ale rozhodli se zde dále nerozvíjet. Jiné naopak založily českou dceřinou společnost, nadále zde podnikají a některé dokonce Prahu využívají jako základnu pro další expanzi do střední a východní Evropy.
Celou tiskovou zprávu si můžete přečíst zde.